ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک | ۱۴ دلیل

چرا هر کسب و کار کوچک به وب سایت نیاز دارد؟ امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار ها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کار و سرویس خدمات دیگری) است اما در این باره چه باید کرد؟ داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.

 

 

آیا به ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کارتان آگاه هستید؟ آیا مزایای داشتن وب سایت را می دانید؟

چرا هر کسب و کار کوچک به وب سایت نیاز دارد؟ امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار ها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کار و سرویس خدمات دیگری) است اما در این باره چه باید کرد؟

داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.

وب سایت برای هر کسب و کار، حتی کسب و کار های کوچک

بیشتر افراد با جست و جوی آنلاین به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و بیشتر مصرف کنندگان نیز از اینترنت استفاده می‌کنند بنابراین طبیعی است که حتی دفترهای تلفن و سرویس هایی مانند yellow pages (کتابی است که برای اولین بار در بریتانیا منتشر شد و اطلاعات کسب و کارها و خدمات در آن موجود است. برای مثال رستوران ها، سرویس های پست و…) نیز به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته اند اما مشاغل و کسب و کارهای کوچک چگونه باید خود را در این مسیر جدید قرار دهند؟

رفتار مشتریان در این دوره‌ی دیجیتال تغییرات زیادی کرده است و مصرف کنندگان خود را با تغییرات جدید مطابقت داده اند. به مثالی قبل توجه کنید. Yellow Pages تا دهه ۱۹۳۰ محبوبیت زیادی داشت و مصرف کنندگان زیادی از آن استفاده می‌کردند و صاحبان کسب و کار ها نیز به اهمیت تبلیغات پی برده بودند و تلاش می‌کردند تا با پرداخت هزینه های مربوط به این کتاب،‌ خود را تبلیغ کرده و در معرض دید عموم قرار دهند. سپس با ظهور وب سایت همه چیز تغییر کرد و فناوری دیجیتال، بر همه ابعاد زندگی از جمله تبلیغات تاثیرات عمده ای گذاشت.

مصرف کنندگان متوجه شدند که می‌توانند خدمات و محصولاتی که به دنبال آن هستند را به صورت آنلاین بیابند. در سال ۲۰۱۱ در آمریکا، بیش از ۵۹ درصد مصرف کنندگان حداقل یک بار به صورت آنلاین به دنبال خدمات مورد نیاز خود در سطح محلی بوده اند و در سال ۲۰۱۷، ۷۰ درصد آن ها به ندرت و یا هرگز از دفتر تلفن های چاپی استفاده نمی‌کردند و در سال ۲۰۱۹ نیز ۹۷ درصد مصرف کنندگان خدمات محلی را به صورت آنلاین جست و جو می‌کردند. اگر صاحب یک کسب و کار می‌باشد باید مصرف کنندگان بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند که به این معنی است که باید یک وب سایت داشته باشید. به طور خلاصه باید گفت کسب و کارهایی که وب سایت دارند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهند و قطعا مزایای بیشتری نصیب آن ها خواهد شد، اما چگونه؟

در هر صنعتی که باشید نیاز به یک وب سایت دارید

همان روزی که کسب و کار خود را شروع کردید به وب سایت نیاز داشتید و اگر هنوز صاحب یک وب سایت نمی‌باشد، بهتر است هم اکنون برای ساخت آن اقدام کنید. دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است! هر صنعتی حتی صنایع تولیدی و سنگین نیز به یک وب سایت نیاز دارند زیرا وب سایت اولین گام در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است. اگر این دلیل برای شما قانع کننده نیست،‌ در زیر چندین دلیل برای قانع کردن شما آورده شده است.

۱۴ دلیل ضرورت داشتن وب سایت

۱- اعتبار

معمولا داشتن وب سایت برای کسب و کار ها از نداشتن آن ها معقول تر است و مشتریان معمولا از کسب و کار هایی که وب سایت ندارند دوری می‌کنند. این موضوع به تنهایی از مهم ترین دلایلی است که چرا هر کسب و کار کوچک به وب سایت نیاز دارد.

اعتبار
یک وب سایت نه تنها کسب و کار را رونق می‌دهد، بلکه باعث بیشتر شناخته شدن آن نیز می‌شود و از به این دلیل که مصرف کنندگان جدید انتظار وب سایت دارند، به سرعت به کسب و کار اعتبار می‌دهد.

 

حتی کسب و کار هایی که وب سایت دارند نیز می‌توانند باعث آزار مشتری شوند. برای مثال تصور کنید وارد یک وب سایت تاریخ مصرف گذشته شده اید! طرح وب سایت قدیمی است. رنگ های استفاده شده چندان دل نشین نمی‌باشند، خطاها و غلط های املایی زیادی به چشم می‌خورد و این وب سایت، همه آیتم های لازم برای تبدیل شدن به یک وب سایت ضعیف را دارد.

احتمالا هربار که با چنین وب سایتی رو به رو می‌شوید ترجیح می‌دهید آن را ترک کنید و متاسفانه بسیاری از کسب و کار های کوچک دچار چنین ایرادی هستند زیرا نه وقت و نه توانایی طراجی یک وب سایت مناسب را دارند. خوشبختانه این موضوع قابل حل است و طراحان وب سایت مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این راه به کسب و کار ها کمک کنند. به علاوه امروزه دوره های غیر حضوری آموزشی فراوانی وجود دارد که به نسب سودی که به کسب و کار می‌رسانند، هزینه های آن ها معقول به نظر می‌رسد.

۲- توسعه برند

برند موجودیت و هویت یک کسب و کار است و چیزی است که در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. برند نه تنها باعث می‌شود که یک کسب و کار از بقیه متمایز شود، بلکه هویتی است که مصرف کنندگان آن را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند. وقتی مردم به یک برند فکر می‌کنند اولین چیزی که به ذهن آن ها می‌رسد لوگو است. لوگو بخش بزرگی از تصویری که مشتری ها و مردم از یک برند در ذهن خود دارند را شامل می‌شود اما این تصویر تنها محدود به این موضوع نیست.

  • یک روایت قوی، باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری می‌شود

وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن این هویت است و باید بدانید که محدودیتی در توسعه آنلاین برند وجود ندارد. کسب و کارها برند خود را با استفاده از طراحی، چیدمان مناسب و محتوا به دیگران نشان می‌دهند اما راه مهم تر و ساده تر، داستان گویی است. مردم داستان را دوست دارند و شما می‌توانید از مشتریان برای این موضوع استفاده کنید.

یک روایت قوی باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری می شود
وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن هویت برند شما است

 

فرض کنید محصولات و خدمات شما به صورت شفاهی بین مردم نقل شود و از کیفیت آن ها سخن آورده شود. این داستان سرایی علاوه بر افزایش میزان آگاهی از برند شما باعث افزایش اطمینان و افزایش جذابیت (زیرا مردم داستان را دوست دارند) نیز می‌شود.

۳- بازاریابی

دوران تبلیغات بیلبورد و رادیو گذشته است. وقتی شخصی به دنبال کالا یا خدمات خاصی به صورت آنلاین است،‌با لیست بزرگی از وب سایت های مختلف روبرو می‌شود. این موضوع برای وب سایت هایی که رتبه بالایی دارند خبر خوبی است اما برای آن هایی که ژایین تر هستند خبر خوبی نمی‌باشد و کسب و کار های کوچک معمولا از این نوع هستند.

هنگامی که یک کسب و کار کم تر دیده شود شانس کمی برای افزایش ترافیک دارد و رقابت کردن دشوار می‌شود اما با استفاده از سئو(SEO) و بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، رتبه وب سایت آن ها بهتر خواهد شد.

  • سئو یک محرک بازاریابی است

هنگامی که کاربران با وب سایت هایی که پر از خطاهای ۴۰۴ است و یا زمان بارگذاری آن ها زیاد است روبرو می‌شوند، به احتمال زیاد این صفحات را ترک خواهند کرد و به سراغ وب سایت بعدی خواهند رفت. این موضوع یکی از مهم ترین عواملی است که بر رتبه بندی وب سایت ها تاثیر گذار است و موتورهای جست و جو وب سایت هایی که ترافیک بیشتری دارند و همچنین این ترافیک را حفظ می‌کنند را بالاتر قرار خواهند داد.

همچنین وب سایت هایی که کلمات کلیدی استرتژیک در محتوای خود قرار می‌دهند نیز رتبه بالاتری خواهند داشت. این کلمات و عبارات بیشتر توسط کاربران جست و جو می‌شوند. توضیحات بالا همگی سئو است! ساده اما نیاز به وقت گذاشتن و داشتن دانش فنی. امروزه سئو یکی از اصلی ترین مشخصه های رقابت بین کسب و کار ها به صورت آنلاین است.

  • محتوا همانند یک کالا است

اینترنت گنجینه ای از اطلاعات است و به همین دلیلی اطلاعات به کالایی تبدیل شده که هم برای مشتری و هم برای کسب و کار ارزشمند است. محتوا یکی از اصلی ترین دلایل نیاز کسب و کار های کوچک به وب سایت است و وب سایت مطلوب ترین فضا برای قرار دادن محتوا است.

محتوا همانند یک کالاست
محتوا یکی از اصلی ترین دلایل نیاز کسب و کار های کوچک به وب سایت است

 

با ارائه اطلاعات در قالب محتوای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی، کسب و کار ها بهتر می‌توانند خود را به مشتری عرضه کنند و اگر مشتری اطلاعات یک کسب و کار را بخرد(منظور پرداخت پول نیست. همین که مشتری ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه در اختیار کسب و کار قرار دهد و یا روزانه مطالب آن ها را بررسی کند و در نهایت همین که این مطالب برای او قابل قبول باشد،‌به معنی خرید است)، احتمالا محصولات و خدمات آن را نیز خریداری خواهد کرد.

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مولفه های در الگوریتم های جست و جوی گوگل است و استفاده از آن ها در محتوای وب سایت، به میزان بسیار زیادی بر رتبه وب سایت تاثیر گذار است.

۴- رقابت

در این روز ها رقابت بسیار شدید شده است و همین موضوع نیز از دلایل اصلی نیاز کسب و کار های کوچک به وب سایت است. بسیاری از کسب و کار های کوچک فعالیت آنلاین دارند،‌ چه وب سایت باشد و چه یک حساب در شبه های اجتماعی و یا هر دو اما آن هایی که وب سایت ندارند قابلیت رقابت پذیری با دیگر شرکت هایی که وب سایت دارند را کم می‌کنند.

شاید بسیاری از مشتری ها و مصرف کنندگان به دنبال کالا یا محصولات آنلاین نباشند اما بسیاری از آن ها از این روش استفاده می‌کنند که به این معنی است که کسب و کارهای بدون وب سایت بخش بزرگی از مصرف کنندگان را از دست می‌دهند بنابراین کسب و کار هایی که وب سایت دارند شانس خود را برای افزایش مشتری بیشتر می‌کنند.

  • کسب و کار های کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند

علاوه بر مواردی که گفته شد، کسب و کار ها باید در وب سایت خود حضور داشه باشند؛ حضور مناسب و پر رنگ. مصرف کنندگان اگر با وب سایت ضعیفی روبرو شوند به این نتیجه می‌رسند که کسب و کار در این وب سایت سرمایه گذاری نکرده و آن را جدی نخواهند گرفت. به علاوه بسیاری ممکن است در اولین حضور خود هنوز به این وب سایت اعتماد نداشته باشند و اگر طراحی و استفاده از رنگ و نگارش و دیگر اصول طراحی وب سایت مناسب در آن رعایت نشده باشد این بی اعتمادی دو چندان می‌شود.

کسب و کارهای کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند
با داشتن یک وب سایت ایده‌آل از رقبا پیشی بگیرید

 

 

مصرف کنندگان تمایلی به پرداخت برای کالای بی کیفیت ندارند. پیشتر گفته شد که آن ها حتی وقت خود را وب سایت های کم سرعت نمی‌گذرانند چه برسد به این که بخواهند هزینه ای نیز برای کالاها یا خدمات آن پرداخت کنند. در عوض ترجیح مصرف کنندگان این است که سرمایه خود را در جایی ارزشمند تر مصرف کنند.

۵- کنترل

با استفاده از وب سایت،‌کسب و کار ها خود را در جریان حرکت قرار می‌دهند. با وب سایت آن ها می‌توانند کاربران را درک کرده و رفتار آن ها را حتی پیش بینی کنند. همچنین داده های زیادی در وب سایت وجود دارد و از آن ها می‌توان اطلاعات زیادی استخراج کرد. اطلاعات زیر نمونه ای از آن ها است:

کاربران از چه منطق جغرافیایی وارد وب سایت می‌شوند، در چه ساعاتی بیشتر آنلاین می‌شوند و سفارشات آن ها بیشتر در چه ساعاتی ثبت می‌شود، بعد از این وب سایت به چه وب سایتی رجوع می‌کنند و… . این موضوع به صاحبان کسب و کار کمک بسیاری می‌کند زیرا می‌توانند کار خود را با خطای کمتر و بر اساس الگوهای موجود پیش ببرند و بر اساس حدس و گمان زیرا این داده های اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار می‌دهد تا بتوانند رفتار مشتریان را شناسایی کنند.

شبکه های اجتماعی و انجمن های بحث و گفتگو نیز درک مخاطبان را آسان تر کرده اند و صاحبان کسب و کار می‌توانند محتوایی را ارائه دهند که مطابق با سلیقه مخاطبان خود باشد. شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی برای شما فراهم می‌کنند که می‌توان همه آن ها را به وب سایت که به نوعی مرکز اصلی می‌باشد هدایت کرد.

  • یک کسب و کار کوچک می‌تواند فراتر از مرزهای محلی توسعه یابد

با ابزارهای وب مانند Google Analytics می‌توان موقعیت مکانی کابران وب سایت را مشاهده کرد. با دانستن این موضوع حتی کسب و کاری که در یک منطقه کوچک فعالیت می‌کند می‌تواند در مناطق بزرگ تر و حتی خارج از کشور نیز مشتری به دست آورد. اگر افراد زیادی وب سایت شما را دیده اند بنابراین فرصت توسعه زیادی وجود دارد.

۶- ۳۰ درصد مصرف کنندگان کسب و کار بدون وب سایت را نادیده می‌گیرند

امروزه مصرف کنندگان ۲۳.۶ ساعت در هفته آنلاین می‌باشند (در کشور های مختلف کم تر و بیش تر می‌باشد) و ۵ ساعت در روز با تلفن های همراه خود آنلاین هستند. وب سایت اولین ابزار در دیجیتال مارکتینگ می‌باشد و در این دوره دیجیتال مصرف کنندگان کسب و کاری که وب سایت ندارد را نادیده گرفته و آن را غیر حرفه ای تلقی می‌کنند.

۷- مردم به صورت آنلاین به دنبال یافتن شما هستند

یکی از مزایای داشتن وب سایت این است که در جایی که مشتریان هستند حضور دارید زیرا آن ها به صورت آنلاین به دنبال شما هستند.

مردم بصورت آنلاین به دنبال یافتن شما هستند
مشتری ها را در فضای آنلاین از دست ندهید

 

در طول روز ۳.۵ میلیارد نفر در گوگل به جست و جو می‌پردازند و تعداد زیادی از آن ها دقیقا به دنبال کالا یا خدمات شما هستند و اگر یک وب سایت ندارید،‌ رقیب شما این مشتری را جذب می‌کند. به همین دلیل است که شرکت های هزینه زیادی در وب سایت و سئو می‌پردازند.

۸- عمده مصرف کنندگان با استفاده از وب سایت ها به دنبال یافتن و تعامل با کسب و کارها هستند

طبق یکی از مطالعات LSA،‌ ۶۳ درصد مصرف کنندگان از وب سایت برای یافتن کسب و کارها و تعامل با آن ها استفاده می‌کنند که شامل تعداد زیادی مصرف کننده است. حال با ریاضیات حساب کنید که چه تعداد زیادی مشتری در اختیار شما قرار دارد. معمولا مصرف کنندگان پیش از خرید از ۳ منبع برای تصمیم گیری درباره خرید یا عدم خرید از یک کسب و کار استفاده می‌کنند که ۳۰ درصد آن ها با بررسی وب سایت به این موضوع می‌پردازند.

۹- تراکنش های هر صنعت از جمله B2B، صنایع سنگین و تولیدی توسط وب سایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد

بیش تر کسب و کارهایی که وب سایت ندارند، دلیل این موضوع را این گونه بیان می‌کنند که صنعت آن ها آنلاین نیست. صنایع B2B، و تولیدی بیشترین گروه این کسب و کار ها را تشکیل می‌دهند. ۷۵ درصد از مشتریان کسب و کارهای B2B می‌گویند که محتوای وب سایت دیجیتال به طور قابل توجهی بر تصمیم خرید آن ها تأثیر می‌گذارد و ۶۲ درصد هم بیان می‌کنند که تنها بر اساس محتوای وب سایت می‌توانند برای تصمیم به خرید اقدام کنند.

این گروه از مشتریان پیش از خرید از یک فروشنده به طور متوسط ۱۲ جست و جو انجام می‌دهند و ۶۷ درصد خرید ها در این نوع صنایع از تکنولوژی دیجیتال تاثیر می‌پذیرد که وب سایت نیز بخشی از آن می‌باشد و نیمی از مشتریان آن ها انتظار دارند وب سایت کانال ارتباطی موثری با آن ها باشد.

۱۰- ۷۵ درصد مشتریان اعتبار یک کسب و کار را بر اساس طراحی وب سایت آن ها قضاوت می‌کنند

هرچند که آمار بالا مربوط به آمریکا است اما باز هم در کشور ما و بسیاری از کشور ها نیز این موضوع صادق است. نداشتن وب سایت باعث کاهش اعتماد مشتری می‌شود. مردم تمایل دارند با کسب و کار هایی تعامل کنند که به آن اطمینان دارند و وب سایت اولین مکانی است که آن ها برای اطلاع از اعتبار، بازخورد ها و جوایز آن کسب و کار بررسی می‌کنند.

باید این را هم بدانید که وب سایت ضعیف کمکی به شما نخواهد کرد زیرا تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید بر کاربران و مشتریان خود تاثیر مثبتی بگذارید . به آن ها نشان دهید از این وب سایت چه ارزشی نصیب آن ها می‌شود. در غیر این صورت آن ها وب سایت را ترک خواهند کرد.

۱۱- باید به سرعت به سؤالات اساسی پاسخ دهید

این مورد به ویژه برای شرکت های B2B صادق است. هنگامی که مشتریان یا مخاطبان قصد دارند چیزی درباره شما بدانند و یا کاری با شما انجام دهند به وب سایت شما مراجعه می‌کنند و همچنین باید بدانید بازدیدکنندگان وب سایت شما باید در طول ۳ ثانیه پس از فرود به وب سایت شما بتوانند به ۳ سوال پاسخ دهند:

  • شما کی هستید؟
  • چه کاری انجام می دهید؟
  • چگونه می‌توان با شما تماس گرفت؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که مردم به دنبال “حالا” هستند که به این معنی است که اطلاعات موردنظرشان را بلافاصله جست و جو می‌کنند و وب سایت کسب و کار شما باید بدون نیاز به پیمایش یا scroll کردن به این سوالات پاسخ دهد.

۱۲- باعث رقابت با پیشتاز صنعت شما می‌شود

اگر وب سایت شما بهینه باشد این امر شدنی است. البته باید بدانید کسب و کار یا شرکتی که پیشرو است نیز مسلما یک شبه و بدون تلاش این جایگاه را بدست نیاورده است اما می‌توانید با آن رقابت کرده و جایگاه خود را به دست آورید.

۱۳- شبکه اجتماعی کافی نیست

ممکن است فکر کنید چون یک حساب فیس بوک یا اینستاگرام دارید دیگر نیازی به وب سایت نیست اما متاسفانه این عقیده درست نیست زیرا باز هم به یک وب سایت نیاز خواهید داشت. البته که استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار و کمک به آن مهم و مفید است اما کافی نیست.

حضور در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است ولی بدون داشتن پایگاه اصلی (سایت) هیچ فایده ای ندارد

 

فیس بوک را در نظر بگیرید. مردم به نسبت سال های گذشته وقت کم تری در این پلتفرم وقت می‌گذرانند (۵۰ میلیون ساعت کاهش در یک سال) و الگوریتم های جست و جوی آن با تغییرات زیادی روبرو شده است. همچنین این پلتفرم و هر شبکه اجتماعی دیگری ممکن است با تغییر قوانین مجبور به بستن حساب کاربری شما شود. آن وقت چه کار خواهید کرد؟ به همین دلیل برخی وب سایت را پایگاه اصلی کسب و کار می‌دانند. این پایگاه همچون مرکزی برای جمع آوری و مرتب کردن همه چیز است. به علاوه می‌توانید میزان موثر بودن کمپین های شبکه های اجتماعی خود را ابزارهای مختلفی که وجود دارد از طریق وب سایت بررسی کنید.

دلایل نیاز کسب و کار های کوچک به وب سایت بیش تر نیز می‌باشد. برای مثال با هزینه ای کم در دید طیف وسیعی از افراد قرار می‌گیرید و یا بدون نیاز به دانش فنی پیچیده به رقابت با کسب و کار ها و شرکت هایی می‌پردازید که همگی یک وب سایت دارند. به علاوه هیچ وقت بسته نخواهید بود! ممکن است کسب و کار شما مکان فیزیکی داشته باشد،‌یک فروشگاه باشد و یا مواردی از این قبیل اما به احتمال زیاد نمی‌توانید ۲۴ ساعت باز باشید. اگر هم بتوانید هزینه های اضافه کاری و روشنایی بالا است اما یک وب سایت ۲۴ ساعت در اختیار مخاطبان است،‌ حتی در نیمه شب.

۱۴- هزینه و کارآیی بیشتر

به نسب روش های سنتی تبلیغات،‌استفاده از وب سایت در دراز مدت کارآیی بیشتری دارد(زیرا تبلیغات شما را جهت دار کرده و به سرانجام می‌رساند) و همچنین هزینه های آن بسیار کمتر است.

بهانه های مشترک صاحبان کسب و کارها

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک، به بهانه های مختلف از داشتن وب سایت دوری می‌کنند. برخی عقیده بر این دارند که نیزی به آن نیست و میزان فروش آن ها خوب است و برخی دیگر نیز دلایل دیگر را بهانه می‌کنند. در زیر تعدادی از این دلایل که در بین بسیاری از آن ها مشترک است آورده شده.

۱- کسب وکار من بسیار کوچک است و بودجه ساخت وب سایت ندارم

شایع ترین موردی که با آن مواجه می‌شویم همین مورد است. نداشتن بودجه برای وب سایت همانند نداشتن بودجه برای شروع کسب و کار است! علاوه بر این امروزه دانش همه جا در دسترس است و ساخت یک وب سایت مناسب چندان طول نمی‌کشد. اگر هم خودتان وقتش را ندارید، تیم ها و افراد زیادی هستند که با هزینه معقول این کار را برای شما انجام خواهند داد. اگر برای شروع یک وب سایت نداشته باشید با گذر زمان به مشکل خواهید خورد.

۲- به اندازه کافی کسب و کارم را دارم!

بسیاری از صاحبان کسب و کارها نیز این مورد را بهانه می‌کنند. مثال زیر درباره یکی از رستوران های آمریکا است.

شخصی که تلاش داشت یک وب سایت را به یک رستوران دار بفروشد، وارد رستوران شد و پس از صرف غذا با او مشغول صحبت شد. صاحب رستوران گفت: “ما در ابتدا تنقلات می‌فروختیم و سپس به درخواست مشتری ها قهوه را اضافه کردیم و سپس ساندویچ و سپس میز و صندلی برای راحتی آن ها و سپس شام و سپس بالکن رستوران که مشرف به دریاچه ای زیبا است. ما به اندازه کافی مشتری داریم و وب سایت مشتری های بیشتری را به اینجا خواهند کشاند و ما دیگر از پس آن بر نخواهیم آمد!”

به اندازه کافی کسب و کارم را دارم
اگر شما کسب و کار بزرگی دارید ولی وب سایت ندارید، مطمئن باشید رقبا در فضای آنلاین جای شما را خواهند گرفت!

 

ممکن است شما صاحب بزرگترین کسب و کار در صنعت خود باشید اما اگر وب سایت نداشته باشید چه می‌شود؟ رقبای شما با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و شما با سرعت کمتر. حتی اگر میزان زیادی هم از آن ها فاصله داشته باشید بالاخره یک روز آن ها به شما خواهند رسید زیرا سرعت رشد شما کمتر از آن ها است.

۳- فردی به من قول ساخت وب سایت رایگان داده است

این ایده، ایده خوبی نیست. طراحی و قالب وب سایت های هر صنعت با هم تفاوت دارد. برای مثال وب سایت حوزه سلامت با لوازم آرایشی متفاوت است. طراحی وب سایت به تنهایی نیز کافی نیست و باید موارد دیگری از جمله سئو رعایت شود. ساخت وب سایت مانند ساخت پایه و اساس یک آسمان خراش است بنابراین مطمئن شوید آن را به دست فرد مناسبی می‌سپارید و این فرد تخصص و تجربه ساخت وب سایت در صنعت شما را داشته باشد.

۴- مشتریان ما زیاد اهل کامپیوتر نیستند

فردی که این حرف را می‌زند باید یک نکته را به خاطر داشته باشد و آن این است: تلفن همراه= کامپیوتر

شاید فرد با کامپیوتر کار نکند اما استفاده از وب سایت و مرورگر وب در تلفن های همراه نیز وجود دارد و امروزه افراد بسیاری از تلفن های همراه هوشمند استفاده می‌کنند که تعداد بسیاری را شامل می‌شود.

۵- صنعت کاری ما به وب سایت نیاز ندارد/ من بازاریاب یا کارآفرین اینترنتی نیستم

این حرف بهانه خوبی نیست زیرا حتی شرکت های B2B نیز به وب سایت نیاز دارند. گروه های مشتریان شما هر نوعی که باشند به شما اعتماد دارند و داشتن وب سایت خوب نیز می‌تواند این موضوع را تقویت کند. آن ها به دنبال اخبار کالاها و خدامات جدید شما هستند و چه راهی بهتر از وب سایت برای یافتن آن ها؟

هزینه یک وب سایت چقدر است؟

سرمایه گذاری روی وب سایت ارزش هزینه کردن را دارد

 

هزینه وب سایت دامنه گسترده ای دارد و بسته به کیفیت و امکاناتی که به آن می‌افزایید قیمت آن بیش تر می‌شود. چیزی که مهم است این موضوع می‌باشد که برچسب قیمت نباشد شما را فریب دهد و بدانید سرمایه گذاری روی وب سایت ارزش هزینه کردن را دارد.

هزینه های یک وب سایت شامل موارد زیر است:

  • هزینه هاست یا Host: هزینه سرویس برای شرکتی است که برای شما فضای وب فراهم می‌کند.
  • نام دامنه: این هزینه به صورت سالیانه پرداخت می‌شود و مبلغ زیادی نیست.
  • طراحی یا Design: طراح های رایگان بسیاری موجود است.
  • پلاگین و افزونه: هرچه بیش تر باشد، ‌هزینه هم بالا تر است.
  • افزونه ها و افزونه ها – به طور معمول ، هر چه افزونه های بیشتری بخواهید ، وب سایت گران تر می شود.
  • پیچیدگی طراحی: هرچه وب سایت شما سفارشی تر باشد، گران تر است.

ساخت و ایجاد وب سایت خود نیازمند مقاله مفصل دیگری است اما دانستن این چند نکته مذکور ضروری است. استفاده از پلتفرم های وردپرس، SquareSpace،‌ Unbounce و Drupal گزینه مناسبی برای مبتدیان است.  برای وب سایت خود یک خانه یا “Homepage”، یک صفحه “ارتباط با ما” و یک صفحه “درباره ما” ایجاد کنید. پس ایجاد وب سایت،‌ لیستی از مخاطبان خود نیز تهیه کنید.

جمع بندی

دلایل متعدد نام برده شده در بالا برای قانع کردن هر صاحب کسب و کاری در هر صنعتی کافی است تا در عقاید خود تجدید نظر کرده و اگر وب سایت ندارد یک وب سایت ایجاد کند. فراموش نکنید که وب سایت بد نتیجه بدتری به دنبال دارد بنابراین ساخت وب سایت کافی نیست،‌ بلکه ساخت وب سایت خوب باید مورد توجه باشد. همچنین وب سایت نیاز به مدیریت نیز دارد(کار پیچیده ای نیست پس نگران نباشید). پس زودتر دست به کار شوید،‌وب سایت خود را بسازید!

برای دریافت مشاوره و ساخت وب سایت خود به آژانس تبلیغاتی زنبیل آباد مراجعه کنید

 

 

9196918790
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *